Ein ny freistnad! (uppdatért)

Ein ny liten freistnad byrjar (ǫffissiellt) i morgon. Eg tenkjer halda det gangande i ei-tvo vìkor og sjå korleîs det er å skriva framandord so ljodrett (orrtofónt) som råd. Her på sida hev eg fenge nokre fåe innspel frå folk som ikkje lika måten eg skreiv framandord på tidlegare, so no fekk eg hug til å freista dette. Det vert litt likt slik eg skreiv talemål fyre eg byrja med nynorsk.

  • lange sjølvljodar vert merkte med akksã égý (til dømes á, é, í osb)
  • nasálar vert merkte med tilde (til dømes ã, men det er berre når eg tek ordi beint frå fransk)
  • lange medljodar er allstødt dǫbble (til dømes kk, bb, tt osb)
  • lang å-ljod = å
  • stutt å-ljod = ǫ (brigda: ò => ǫ)
  • lespeljod (th på engelskt; z, c (fyre i og e) på spanskt) = þ
  • stungen d = ð
  • engelsk sh-ljod = š (engelsk/spansk ch-ljod = tš)
  • fransk stemt j = ž
  • ng-ljod = ŋ (ny!)
  • ks-ljod = x (ny!)

Kannhenda eg hev gløymt eitkvart, men då uppdaterer eg. Dette gjeld ikkje sernamn!

Mun verta spanande.

3 kommentarar »

  1. Sara said

    Denne freistnaden kan eg lika! 😀 (ja, for ortofoni er gøy. Eg veit eg er rar.)

  2. medvitssvevn said

    Då er du like løygji som eg, berre at eg er løygjen. :p Plaisanterie de la grammaire. 😉

  3. Sara said

    Haha 😀 exactement ^^

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg att eit svar

